• Banner #5
  • Banner #6
  • Banner #1
  • Banner #2
  • Banner #3
  • Banner #4
»
Viziune

Viziune - Centrul Educational Emanuela Cluj

"O societate nu se manifestă nicăieri mai clar decât în felul în care se poartă cu copiii săi. Succesul nostru trebuie măsurat prin fericirea și bunăstarea copiilor noștri, care sunt și cei mai vulnerabili cetățeni, dar și cea mai mare bogăție în orice societate omenească“ (Nelson Mandela, 1998)
 
Copilul este un diamant ce ni se dă în păstrare. Strălucirea razelor ce vor cădea din el va depinde așadar de perseverența și talentul cu care vom ști să-l șlefuim, de cultul adânc al artei pedagogice de a conduce spre viață materialul uman.
 
O educație corectă nu se poate clădi decât pe o adevărată cunoaștere a ființei copilului.
 
În arta de a educa este vorba de o cunoaștere a părților constitutive ale ființei omenești și a fiecăreia în parte. Trebuie să știm asupra căreia din aceste părți este indicat să acționăm într-o anumită perioadă din viață și cum are loc o astfel de influențare în realitate.
 
Odată cu nașterea fizică, corpul fizic al omului este dat în seama mediului înconjurător al lumii fizice exterioare. Ceea ce săvârșiseră înainte forțele din învelișul matern, trebuie să săvârșească acum forțele și elementele din lumea fizică exterioară.
 
Până la schimbarea dentiției la șapte ani, corpul copilului trebuie să-și formeze și dezvolte organele interne. Raporturile lor de structură trebuie să obțină anumite direcții și tendințe.
 
Mai târziu intervine creșterea, dar aceasta are loc în întreaga evoluție pe baza acelor forme care s-au săvârșit în primii șapte  ani. Dacă tiparele formate în primul septenar sunt corecte și formele ce vor crește vor avea o conformație bună și invers. În niciuna din etapele următoare nu poate fi corijat ceea ce un educator / părinte / dascăl, a neglijat să facă până la șapte ani.
 
Dacă natura creează înainte de naștere un mediu înconjurător prielnic dezvoltării copilului,  după naștere educatorul trebuie să se îngrijească de crearea unui mediu înconjurător fizic prielnic, care să poată determina o întipărire a organelor fizice în forme corecte.
 
Omul nu încetează niciodată să învețe și nu-și epuizează potențialul de învățare. Dar oare școala, educatoarele și educatorii trezesc în copil acea bucurie de a învăța, care poate să-l însoțească pe om pe tot parcursul vieții? Educarea este o continuă provocare. Învățarea nu se oprește odată cu încheierea examenelor de absolvire. Doar cel care a învățat să iubească învățarea continuă va putea să-și ia în propriile mâini educarea.
 
Sentimentele joacă un rol important în viața noastră, de exemplu venerația, dăruirea, compasiunea, încrederea, dar și capacitatea de a trăi frumusețea. Omul poate deosebi binele de rău, poate face ceea ce și-a propus. Tocmai prin aceste capacități se arată personalitatea omenească. Înainte, copiii învățau aceste aspecte ale vieții omenești prin religia tradițională și prin cultura mediului lor. În ziua de astăzi, suntem, aproape peste tot locul, martori ai decăderii comunităților și valorilor tradiționale. Dacă vrem să nu se piardă cu totul posibilitatea de a dezvolta aceste capacități umane primordiale, atunci astfel de capacități trebuie dobândite mai puternic decât oricând prin educație.

Idealul nostru suprem

Dorim să îndrumăm individualitățile coborâte pe acest tărâm, păstrând ceea ce este specific fiecăruia în parte, încurajându-i  într-o deplină încredere în forțele proprii, nealterând personalitatea copilului.  Copiii sunt primiți cu toată dragostea și căldura noastră a adulților, acordându-le respectul și siguranța că împreună creștem și învățăm unii de la alții.
Această abordare, reprezintă primul obiectiv urmărit de noi.
Unitatea grupului, este un alt obiectiv  ce-l urmărim cu convingere.
Astfel dorim să-i întâmpinăm și să-i îndrumăm, ca apoi să-i putem trimite cu încredere, în lume.
 

Condiția noastră esențială

Buna și sincera colaborare cu familia reprezintă o condiție esențială  în munca noastră pedagogică.

Exemplul nostru

Având în vedere capacitatea copiilor de a imita nu doar acțiunile externe, ci și ceea ce nu se observă cu ochiul liber, aducem în fața copiilor noștri exemple de dascăli ce merită să fie urmați.

Pregătirea noastră

A fi pregătit să raspunzi oricând, să rezolvi orice situație imprevizibilă, să dai raspunsuri pe masura înțelegerii copilului, face parte din pregătirea noastră ca dascăli.
Pe lângă pregătirea pedagogică pe care fiecare dascăl o are, este obligatorie ținuta morală și interesul pentru această profesie.